Mer utrymme för förvaring, produktion och mer
När du vill maximera utrymmet och kapaciteten med extra lagringsutrymme har MC Containers precis rätt lösningar för dig, oavsett bransch. Vårt urval av containrar omfattar allt från hållbara kontorsutrymmen till lösningar för att förvara verktyg och utrustning, råmaterial och till och med farligt avfall.
Kontakta oss
Industrispecifika tjänster
Vi har de containrar du söker
Enkel beställningsprocess
Steg 1
Kontakta oss och berätta mer om dina behov.
Steg 2
Vi hittar den bästa lösningen för dig och ger dig en icke-bindande offert.
Steg 3
Bekräfta beställningen och ta det lugnt – vi tar hand om resten.
VANLIGA FRÅGOR
-
Vad menas det med "hanteringsavgift"?
Varje gång en container (oavsett om det är en container för uthyrning eller försäljning) flyttas runt i en depå krävs det ett lyftkran. Handläggningsavgiften är en engångskostnad som täcker flyttning av containern i depåområdena. Avgiften gäller endast när du leasar en container eller har en envägs-deal med oss. Vi tar aldrig ut någon hanteringsavgift när du köper en container direkt, så det finns inga dolda kostnader.
-
Vad betyder de olika alternativen för containerleverans?
Det spelar ingen roll om du köper eller leasar en container; MC Containers kan leverera den till dig. Vi använder en mängd olika metoder för containerleverans, inklusive följande metoder för containertransport:
- Chassi/CPT (frakt betald till)
- På marken / DAP (levereras på plats)
- FOT DEPOT / FCA (gratis frakt)
Chassileverans innebär att din nya, begagnade eller modifierade container kommer att levereras till destinationen på ett containerchassi. Den här tjänsten inkluderar dock inte att lyfta bort den från chassit. Om du bestämmer dig för att köpa en container är det ditt ansvar att ordna med en kran eller annan maskin för att lossa den. Detta är den vanligaste leveransmetoden för containrar i Europa på grund av bättre tillgänglighet för lastbilar och lågt pris.
Markleveranser sker med en lastbil som kan släppa ner containern på marken med sin egen utrustning. Normalt sker containerleveransen med en sidolastare eller en lastbil utrustad med kran. Standardleveranspriset inkluderar 30-45 min lossningstid per container och eventuell extra tid debiteras med timpris. Om du inte har en kran tillgänglig eller inte kan ordna med en så är detta det bästa och enda alternativet för dig.
FOT-DEPOT betyder gratis på lastbil i depå (Free on Truck ). Med denna containerleveransmetod ansvarar köparen för att ordna hämtning från den valda containerdepån. Säljaren ordnar en lyftkran till chassit i containerdepån, så du behöver ingen kran eller sidolastare för upphämtningen.
-
Leasingfinansiering
Du kanske vill köpa en fraktcontainer men priset är för högt för att betala allt på en gång med din budget? Inga problem. Tillsammans med vår partner erbjuder vi flexibel containerleasing finansiering. Vi erbjuder våra kunder möjligheten att köpa containrar genom en leasingplan. Detta möjliggör snabb leverans med låg initial kapitalinvestering. Denna betalningstjänst är endast tillgänglig för kunder med ett finskt momsnummer.
- Snabba hanteringstider och snabb leverans av containrar
- Överkomliga delbetalningar
Krav
För att beställa en fraktcontainer via vår leasingplan måste minimibeställningen vara på minst 500 €, och den som leasar måste ha ett europeiskt momsnummer.
-
Köper du containrar?
Har du en container du inte behöver längre? Vi köper regelbundet in begagnade containrar från företag och privatpersoner. Skicka oss information om containern, t.ex. ålder, tidigare användning, mått och helst även foton av containern som är till salu. Om vi tror att vi kan ha nytta av begagnade container kommer vi att ge dig ett erbjudande baserat på vår värdering.
Kontakt:
Jesse Mattson
jesse@mccontainers.com
+49 176 21 247 303 -
Vad är det för skillnad mellan fraktcontainrar och förvaringscontainrar?
När vi pratar om stålcontainrar talar vi vanligtvis om fraktcontainrar eller förvaringscontainrar. De är väldigt lika, men det finns några skillnader.
En förvaringscontainer är designad och tillverkad uteslutande för förvaringsändamål. Förvaringscontainrar kan inte användas för frakt, eftersom de inte uppfyller de kraven för containrar som är till för fraktanvändning. Normalt är materialet som används för att bygga förvaringscontainrar billigare än fraktcontainrar, vilket främst beror på de internationella fraktcontainer-kriterierna och standarder.En fraktcontainer är designad och byggd speciellt för fraktanvändning. Fraktcontainern måste uppfylla alla stränga internationella containerstandarder och vara certifierade för frakt. Containrar för frakt är mer hållbara jämfört med vanliga förvaringscontainrar. Många av de begagnade och modifierade containrarna som säljs är före detta förvaringscontainrar, vilket man kan läsa av på CSC-skylten på containerdörren samt markeringar på vardera sidan av den gamla fraktcontainern.
-
Hur länge kan en container användas?
Fraktcontainrar är gjorda av cortenstål. Detta robusta material gör att de tål extrema förhållanden (vind, vatten, eld, is, salt, sol) och all möjlig hård hantering. En fraktcontainer används i 5-14 år för frakt; efter detta släpps de och används för andra ändamål, såsom förvaring eller som modifierade containerenheter för livsmedel och kontor.
Containrar som inte används för frakt är perfekt lämpade att användas som förvaringscontainrar. Om den sköts om kan en begagnad fraktcontainer användas för lagring i upp till 10 år. Det går även att utöka förvaringscontainerns livslängd genom regelbundet underhåll, såsom målning, lappning av hål, byte av tätningar, lagning av golv och skötsel eller byte av vridlås.
Nya fraktcontainrar tas vanligtvis till Europa från Kina. En ny container kan hålla i upp till 30 år när den används för förvaring, så länge den sköts om ordentligt.